duminică, 27 februarie 2011

let's be all gay!

sigur, titlul șochează, într-o țară unde "ofensiva" gay este la climax. să fim bine înțeleși, n-am nimic împotriva respectivelor persoane. da chiar nimic! am cunoscut în viața mea homsexuali și lesbiene care s-au dovedit mai "oameni" decât noi, ăștialalți, straight (hmmm, chiar așa să fie?!). pentru că nu am nici timpul necesar și nici răbdarea de-a brousări prin wikipedia, vă las vouă plăcerea de a afla aici (poate chiar cu suprindere) câte dintre personalitățile (nu numai artistice!!!) ale lumii au fost pidosnice...

departe de mine rândul (și gândul) să fac apologia homosexualității. a fost, este și va fi, fie că ne place, fie că ne oripilează, un fenomen cotidian [doar borul nostru ipocrit se ascunde sub preș, cu toate că mănăstirile gem de poponici, dar nici beserica catolică nu se lasă mai prejos deși aici moda este pede (nici un apropos la vreun partid politic, vine de la grecescul paiderastia)].

grecia antică avea o atitudine specială față de fenomenul respectiv. în sparta, cele mai puternice cupluri de războinici erau, ahaaaa, gay! de ce?! pentru că, în luptă, se presupunea că fiecare din cuplu va lupta până la sacrificiu pentru a-l proteja pe celălalt. pentru că, am uitat să vă spun, dar dincolo de actualele parade disonante și cel mai ades penibile, între persoane homosexuale relațiile sunt exact la fel ca și între cele hetero! se iubesc, se urăsc, gelozii, crime...

despre strămoșii noștri romani ce să mai zic?! wow! hadrian, iulius caesar. etc, etc...

david hockney este unul dintre cei mai mari plasticieni în viață. este considerat ultimul mohican al pop-art-ului. sincer, când am admirat într-o reproducere "a bigger splash" nici nu mă interesa dacă hockney este sau nu gay. acum mai bine de un an am avut norocul să văd pictura în original la o retrospectivă în nottingham. am avut aceeași senzație de plutire pe care am avut-o admirând "painter's room" a lui van gogh la art institute din chicago. finalmente a aflat că, spre deosebire de van gogh, hockney este gay. declarat. ca și gilbert & george, anish kapour și mulți alții. nasol, isn't?! da baudeleaire și rimbaud? da michelangelo sau caravaggio? proust? leonard bernstein? gide? byron? marlon brando?!

odată ajuns în țara bibisiului, nu am ajuns automat depedent de televiziune. nici pe departe! mai ales că, dacă am chef, dau jos de pe net programele "on demand", aici dacă ești cu taxa tv la zi, poți da jos în format hașde aproape orice program public dorești sau viziona pe c4 documentare cu nemiluita. ca și acasă (adică acasă), la "entertainment" nu-mi crăcesc ochii deloc. sunt sătul de histrionii penibili ce vomitau non-stop glume nesărate pe la antene, proteverui, tevereuri. la fel și aici, deși, adeseori, dai de glume și satire absolut ok. problema este că etărtainmentu britanic (îi suflă în ceafă cel irlandez) este tot mai înțesat de persoane gay (sau care fac tot posibilul să arate și să se comporte ca atare). foarte probabil că personalitățile straight au devenit "rara avis". nici asta nu ar fi o dramă! problema este că, detectezi fenomenul de la o poștă (de gay, dacă tot veni vorba). majoritatea invitaților sunt... prieteni-iubite sau fac parte din gașk. alan carr (vezi iutuburile de lângă) îl învită pe gock nu pentru că ăsta ar fi nuș ce isteț sau mare creator de modă (unde nu cred că mai există cineva straight!), ci pentru că...daaaaa, ați ghicit, gock este un fagot libidinos și plin de ifose! andrew carr este chiar un tip smart, spiritual, ironic, auto-ironic. treaba nașpa este că face tot posibilul să îți reamintească clipă de clipă că este poponar sadea. prin gestică, apropouri, invitați, decor (era să scriu decur dar am ratat ocazia). și uite așa, cu mici excepții, aici, dacă ești straight, nu ai parte de entărtainment televizat "normal". ok, poate că fenomenul este la început funny, dar devine rapid grețos pentru ca apoi să rămână definitiv boring... nu-ți rămâne decât să devii un microbist idiot al lui united sau chelsea, să înfunzi puburile, să te rupi în freză și să îți cafteși nevasta de ciudă că bea mai mult decât tine... asta în timp ce pe sticlă, parada gay nu-și mai încape în pene...

Niciun comentariu: