miercuri, 23 iunie 2010

înapoi la uniformă

Se poartă uniforme şcolare. Diferite modele şi culori, în funcţie de şcoli. O idee la care, la noi, s-a renunţat într-un mod la fel de revoluţionar cu desfiinţarea ceapeurilor şi distrugerea industriei. Rezultatul?! O sumedenie de păpuşi vulgare, copiind în îmbrăcăminte şi comportament idioatele din plastic pur româneasc de calitate execrabilă, care îşi plimbă "culturnic" silicoanele pe la diverse televiziuni ce concurează între ele la promovarea subculturii. Astfel că la şcoală, ai de a face cu un soi de parada modei suburbane, o lume dedicată parcă cocălarilor şi prinţeselor.

Trebuie să recunosc că am purtat adeseori cu mândrie ponosita uniformă de liceean. Ce mă dispera era problema părului, mereu prea lung. Nu ştiu dacă tinerii de aici sunt mândri de uniformele ce le poartă, cert este că se comportă mult mai decent decât ai noştri. Da, mai fumează pe la colţuri, unii băieţi mai trag o bere, dar nu sunt la fiecare moment cu carnea în gură. Sigur, şi aici tinerii vor să "spargă" regulile, o şi fac, dar nu la modul ostentativ, nătâng, depravat, cum o fac ai noştri. Mie îmi place cum le stă. În zona în care stau, cvasi-catolică, sunt încă şcoli de fete şi de băieţi sub tutela bisericii (cum erau în Transilvania interbelică). Uniformele acestora sunt destul de austere, dar nu mohorâte. Îmi place cum le stă. Oricum ideea uniformelor nu am inventat-o noi. Dar, am desfiinţat-o cu furia aşa zisei libertăţi. Libertate care a rămas la fel de imaginară ca acum 20 de ani...

Niciun comentariu: